Ik ga naar Finland en ik neem mee...... - Reisverslag uit Reusel, Nederland van Britt Graaf - WaarBenJij.nu Ik ga naar Finland en ik neem mee...... - Reisverslag uit Reusel, Nederland van Britt Graaf - WaarBenJij.nu

Ik ga naar Finland en ik neem mee......

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Februari 2016 | Nederland, Reusel

Over drie dagen is het zo ver. Zes woorden die me hard raken. Ik heb heel lang gedacht dat het nog zo ver weg was, en dan zijn nu mijn (voorlopig) laatste dagen in Nederland toch echt aangebroken. Met veel goede zin en nieuwsgierigheid ben ik mijn spullen aan het pakken, maar ook met veel spanning voor het onbekende.

Vrijdagavond, vijf minuten over zeven, vertrekt mijn vlucht naar Finland. Eerst van Schiphol naar Helsinki, daarna van Helsinki naar Oulu. Een reis van slechts vijf uur in totaal, en toch een waarmee ik in een hele andere wereld ga belanden.

Veel vragen spoken door mijn hoofd. Zal ik het wel naar mijn zin hebben daar? Kan ik wel tegen die kou? Of valt de kou wel mee? Zou ik goed passen in de Finse cultuur? Hoe zullen mijn nieuwe collega's zijn? Wat kan ik verwachten van de kinderen op stage? Kan ik alles wat ik in Nederland geleerd heb wel gebruiken binnen het Finse onderwijssysteem? Zal ik kunnen voldoen aan de verwachtingen? Maar het meeste van al ben ik enorm nieuwsgierig naar alles wat ik mag gaan leren, wat ik mag gaan ervaren. En daar heb ik natuurlijk enorm veel zin in.

Bijna klaar met inpakken, toch altijd nog even twijfelen of ik wel echt overal aan gedacht heb. Ik ga naar Finland en ik neem mee: .................? Alle aanvullingen zijn van harte welkom! Dankjewel alvast! ;)

  • 02 Februari 2016 - 23:44

    Mattie Wethlij:

    Ben benieuwd naar jouw verhalen.
    Mattie.

  • 03 Februari 2016 - 17:04

    Gerard Dahmen:

    Hoi Britt

    Heel veel plezier in Finland

    Gerard(collega)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hoihoi, mijn naam is Britt en ik ben een 20-jarige leerkracht in opleiding uit Reusel, Nederland. Van 5 februari tot 23 april verblijf ik in Finland voor mijn minor in het buitenland. Ik ga daar kennis maken met de Finse cultuur en vooral het onderwijssysteem. De stad waar ik naartoe ga heet Oulu, deze stad ligt in het noorden van Finland. Daar ga ik stage lopen bij de Oulu International School. Op dit blog deel ik met jullie mijn ervaringen rondom en tijdens deze reis. Enjoy, ik zie graag reacties tegemoet! Groetjes Britt

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 4213

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 23 April 2016

Stage in Finland

Landen bezocht: