Happy Valentinesday y'all - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Graaf - WaarBenJij.nu Happy Valentinesday y'all - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Graaf - WaarBenJij.nu

Happy Valentinesday y'all

Door: Britt de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 Februari 2016 | Finland, Oulu

Ik wens jullie allemaal een hele fijne Valentijnsdag vanuit Finland! Be gratefull for what you have, be proud of who you are and the most of all: let your loved ones know you love them.

Mijn collega's hier in Oulu* hebben me uitgelegd dat Valentijnsdag in Finland is, wat ik eigenlijk al jaren in Nederland probeer te doen. In Finland is het een dag waarop je anderen laat weten wat je om ze geeft, dat je van ze houd. En niet alleen je geliefde, maar ook vooral je vrienden en je familie. En dat zag ik ook terug op school.

Afgelopen vrijdag hadden alle kinderen in de les een groot hart geknutseld, en met een touwtje als een ketting om hun nek gehangen. Alle kinderen, van 7 t/m 15 jaar. Ze mochten een knuffel geven aan iemand, waarmee ze lieten weten dat ze om diegene geven. Ze wensen elkaar een fijne Valentijnsdag. Als iemand een knuffel had gegeven, mocht diegene zijn of haar naam op het hart schrijven. Best symbolisch als je er over nadenkt. Ik vond het in ieder geval geweldig om te zien hoe alle kinderen lief tegen elkaar waren.

Ik moet zeggen dat ik vereerd was, dat na één week stage ik ook een hoop knuffels heb mogen ontvangen vrijdag. Van de kleine kinderen met wie ik buiten in de pauzes heb gepraat en heb geholpen met knutselen. Maar ook van de Middle Year Program leerlingen (10 t/m 15), de leeftijd waarmee ik het juist zo lastig heb gevonden om te werken deze week. Ik werd verrast, door deze leerlingen die ik geholpen heb met een project of extra begeleiding heb gegeven. Het geeft me het gevoel dat ik er echt al bij hoor, en dat ze me accepteren als juf in deze geweldige school, in dit prachtige maar nog onbekende land. Dankjewel lieve kinderen! <3



*Omdat veel mensen er om vroegen:
Oulu spreek je dus uit als Óh-Loe :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hoihoi, mijn naam is Britt en ik ben een 20-jarige leerkracht in opleiding uit Reusel, Nederland. Van 5 februari tot 23 april verblijf ik in Finland voor mijn minor in het buitenland. Ik ga daar kennis maken met de Finse cultuur en vooral het onderwijssysteem. De stad waar ik naartoe ga heet Oulu, deze stad ligt in het noorden van Finland. Daar ga ik stage lopen bij de Oulu International School. Op dit blog deel ik met jullie mijn ervaringen rondom en tijdens deze reis. Enjoy, ik zie graag reacties tegemoet! Groetjes Britt

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 4200

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 23 April 2016

Stage in Finland

Landen bezocht: